מה זה משכנתא לכל מטרה?

הרעיון של משכנתא הוא רעיון גאוני, הוא בעצם שותפות בין הבנק לביניכם לצורך מטרה משותפת- לרוב קניית בית. הבנק נותן לכם חלק (קטן או גדול, תלוי ביכולת האישית שלכם- מה שמכונה "הון עצמי") שישמש לקניית הנכס ובתמורה הוא בעצם שותף שלכם בנכס עד שתחזירו לו את הסכום (עם עוד אי אלו תוספות שהוא ייקח מכם בתמורה להשקעה שלו).

כשמדברים על משכנתא לכל מטרה הרעיון למעשה הוא אותו רעיון- הבנק נותן לכם סכום מסויים ובתמורה הוא מקבל בעלות על הנכס שאותו אתם ממשכנים. עם הזמן אתם תפרעו את הסכום שקיבלתם (שוב, עם תוספת כזו או אחרת) וחלקו של הבנק בבעלות על הנכס ילך ויקטן.

משכנתא לכל מטרה יכולה להיות הלוואה לכל צורך שתרצו- לימודים אקדמיים, הפקת אירוע, הוצאות לא צפויות, הקמת עסק, שיפוצים בדירה ואפילו לצורך השקעה כלכלית. הבנק ירצה לדעת מה המטרה כדי לוודא שהכסף נמצא בידיים טובות ושהוא בסוף אכן יחזור אליו.

אחוז המימון שתוכלו לקבל מהבנק הוא לרוב עד 50% ממחיר הנכס, למשל- אם הנכס שלכם שווה 2 מיליון ₪ (עפ"י הערכת שמאי) – תוכלו לקבל הלוואה בגובה של כמיליון ₪.

הלוואה לכל מטרה, כמו משכנתא לדיור, יכולה להיות מורכבת ממספר מסלולים. הפופולריים מבניהם הם: ריבית קבועה לא צמודה (קל"צ), ריבית קבועה צמודת מדד (ק"צ), ריבית משתנה לא צמודה (מל"צ) ומסלול הפריים. תוכלו לקרוא עוד על המסלולים השונים במאמר מרשימת המאמרים

המחיר שתשלמו על ההלוואה, כלומר גובה הריבית, תלוי בפרמטרים רבים, כמו בכל משכנתא.