הוקוס פוקוס משכנתא

אתם מתלבטים אם לקחת יועץ משכנתא. יש לכם המון עלויות סביב רכישת הדירה וזה לא הזמן להוצאות מיותרות. אתם סה"כ מסתדרים עם תהליכים בירוקרטיים, אתם סומכים על הבנק שלכם ואתם אפילו מוכנים לנבור ברחבי האינטרנט כדי ללמוד על שוק המשכנתאות בישראל ולתכנן לעצמכם משכנתא טובה. אז מה כבר יועץ יוכל להוסיף לכם? במאמר הבא תוכלו להבין קצת יותר מה תפקיד היועץ ומתי כדאי לפנות אליו.

ראשית, יועץ משכנתא טוב ובעל ניסיון רואה את האפשרויות גם מחוץ לקופסא. הוא יוכל למצוא לכם מוצר משכנתא שאפילו לא חשבתם עליו. הוא ידע לאיזה בנקים מתאים להפנות את התיק שלכם בהתאמה אישית לצרכים שלכם- ידעתם שמיקום הנכס יכול להיות משמעותי בבחירת הבנק למשכנתא? ידעתם שסוגי הכנסות מסוימים יכולים להביא לתנאים טובים יותר בבנקים שונים?

שנית, יועץ משכנתא טוב מכיר את מצב השוק בכל רגע נתון. הוא יודע אם תמחור הריביות שקיבלתם הגיוני ומתאים לנתוני העסקה. הוא יודע לזהות תקופות של גאות ושפל בשוק הריביות ולהגיד לכם מתי הרגע המתאים ביותר לקחת משכנתא.

בנוסף, יועץ משכנתא מגיע עם כוח שוק חזק. הוא מלווה כמות גדולה של לקוחות בכל שנה- כך שהבנק מוכן לפעמים לתת לו תמחור זול במיוחד כדי שיעבוד איתו. כשאתם מלווים על ידי יועץ אתם יכולים להיות רגועים שהמשכנתא שלכם מקבלת יחס VIP.

איך תדעו לזהות יועץ מקצועי?

יועץ אחראי ומקצועי נמצא בלמידה מתמדת. בדקו שיועץ המשכנתאות שאליו פניתם דואג להשתתף בכנסים מקצועיים, ימי עיון והשתלמויות.

תשאלו חברים. הרבה פעמים תופתעו לגלות שגם הם נעזרו ביועץ משכנתאות, והם יוכלו לתת לכם המלצה מניסיונם האישי. תוכלו לשמוע כמה היועץ נחמד וכמה העבודה מולו הייתה נעמה, לא בהכרח שכל יועץ נחמד הוא גם מקצועי, אבל בשביל זה משתמשים גם בבדיקות הנוספות.

סימן נוסף שעוזר לזהות איכות מקצועית הוא חברות בהתאחדות יועצי המשכנתאות. הצטרפות להתאחדות כרוכה בבחינה שנועדה לוודא רמה מקצועית נאותה. בנוסף, חברי ההתאחדות משתתפים בכנסים מקצועיים ומקבלים ידע עדכני על כל ההתפתחויות בשוק המשכנתאות.

ולסיום, הדרך שלרוב עובדת היא לסמוך על האינטואיציה שלכם. בקשו להיפגש עם היועץ לפני שאתם סוגרים את העסקה. פגישה פנים אל פנים (או אפילו בזום) תעזור לכם לבדוק אם אתם יכולים לסמוך עליו ואם אתם מרגישים שיהיה לכם כיף לעבוד מולו.

 

בהצלחה!